Taxi driver
Napisane przez wsiaz » 14 sty 2008, 19:23 Taxi driver
-
- wsiaz
- Zadomowiony
- Posty: 833
- Dołączył: 23 sty 2007, 23:03
- Reputacja: -1
Napisane przez kik1976 » 14 sty 2008, 19:32 Re: Taxi driver
-
- kik1976
- Zadomowiony
- Posty: 970
- Dołączyła: 2 wrz 2006, 07:43
- Reputacja: 5
Napisane przez wsiaz » 14 sty 2008, 19:42 Re: Taxi driver
-
- wsiaz
- Zadomowiony
- Posty: 833
- Dołączył: 23 sty 2007, 23:03
- Reputacja: -1
Napisane przez Arek_pie » 14 sty 2008, 20:16 Re: Taxi driver
-
- Arek_pie
- Raczkujący
- Posty: 67
- Dołączył: 3 cze 2007, 16:01
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Reputacja: 0
Napisane przez wsiaz » 15 sty 2008, 08:14 Re: Taxi driver
-
- wsiaz
- Zadomowiony
- Posty: 833
- Dołączył: 23 sty 2007, 23:03
- Reputacja: -1
Napisane przez owen » 15 sty 2008, 08:41 Re: Taxi driver
black cab'ach czy private hire ;-)
Ale wydaje mi sie, ze mozesz zalozyc swoja korporacje. Nic nie stoi na przeszkodzie.
Slyszalem tez, ze powstala jakas PL korporacja ale nic nie wiem na jej temat.
-
- owen
- Stały Bywalec
- Posty: 332
- Dołączył(a): 22 cze 2006, 21:51
- Reputacja: 0
Napisane przez rybrob » 15 sty 2008, 19:41 Re: Taxi driver
-
- rybrob
- Początkujący
- Posty: 24
- Dołączył: 31 sie 2007, 12:56
- Reputacja: 0
Napisane przez wsiaz » 15 sty 2008, 20:26 Re: Taxi driver
-
- wsiaz
- Zadomowiony
- Posty: 833
- Dołączył: 23 sty 2007, 23:03
- Reputacja: -1
Napisane przez owen » 16 sty 2008, 09:46 Re: Taxi driver
Mam juz nawet pewne przemyslenia na ten temat od dluzszego czasu.
Ktos wie, czy taksowkarze musza placic jakies inne ubezpieczenie? Czy tylko musza zaznaczyc ze wykorzystuja samochod do celow sluzbowych?
-
- owen
- Stały Bywalec
- Posty: 332
- Dołączył(a): 22 cze 2006, 21:51
- Reputacja: 0
Napisane przez rybrob » 16 sty 2008, 18:38 Re: Taxi driver
-
- rybrob
- Początkujący
- Posty: 24
- Dołączył: 31 sie 2007, 12:56
- Reputacja: 0
Napisane przez owen » 17 sty 2008, 11:01 Re: Taxi driver
Bo watpie zeby 'ot tak' bylo sobie mozna.
Pozniej wojna z ci..a ze przejmujemy rynek i w droge :]
-
- owen
- Stały Bywalec
- Posty: 332
- Dołączył(a): 22 cze 2006, 21:51
- Reputacja: 0
Napisane przez Yardley » 24 sty 2008, 10:22 Re: Taxi driver
Mini Cab to szczególnie popularny środek transportu w dużych miastach. W przeciwieństwie do tradycyjnej czarnej taksówki, kierowca takiego pojazdu nie może zabierać ludzi z ulicy. Zlecenia rozdziela dyspozytor lub - gdy działa się na własną rękę - można je przyjmować telefonicznie, bezpośrednio od klientów.
O ile szanse Polaka na etat kierowcy czarnej taksówki są bliskie zeru, to w przypadku mini cabów praca jest na wyciągnięcie ręki. W Londynie działają już trzy polskie korporacje zatrudniające naszych kierowców. Dwie następne ubiegają się o pozwolenie.
Potrzebna PHV Driver Lincence
Wiąże się to z koniecznością zaliczenia testów topograficznych. Wbrew powszechnej opinii nie należą one do trudnych. Chodzi tu głównie o sprawdzenie umiejętności czytania mapy. Warunkiem umożliwiającym złożenie wniosku o licencje jest ukończenie 21-go roku życia i posiadanie prawa jazdy od co najmniej trzech lat.
Instytucją odpowiedzialną za wydawanie licencji w Londynie jest Public Carriage Office. Poza stolicą - miejskie urzędy lokalne. To właśnie tam uzyskasz odpowiednie formularze do wypełnienia. Do wniosku należy dołączyć zaświadczenie o niekaralności oraz orzeczenie lekarskie potwierdzające dobry stan zdrowia (70-80 Ł). Opłata za wydanie trzyletniej licencji to 298 Ł. Na dokument czeka się co najmniej dwa miesiące. Uwaga! PHV Driver Lincence upoważnia kierowcę do pracy w ramach korporacji.
Na własną rękę
Chcąc prowadzić taką działalność, musisz postarać się o jeszcze jedno pozwolenie ? PHV Operator Lincence. Licencja ta kosztuje ok. 2000 Ł.
Gdy ją już uzyskasz pamiętaj, że zgodnie z prawem zgłoszenia od klientów możesz przyjmować wyłącznie na telefon stacjonarny. Zabronione jest podawanie w ogłoszeniach numeru komórkowego.
Nie ryzykuj jazdy bez licencji. Brak pozwolenia może cię naprawdę drogo kosztować. Zanim się obejrzysz, konkurencja naśle na ciebie policje i urzędników Public Carriage Office. Grozi to utratą prawa jazdy i sankcjami idącymi w tysiące funtów.
Jaki samochód?
Chcąc rozpocząć pracę na mini cabie musisz posiadać własne auto. Tylko nieliczne firmy decydują się na wypożyczanie samochodów kierowcom. Poza tym, z takiej możliwości korzystają jedynie osoby z dłuższym stażem pracy na prywatnych taksówkach. Dla Polaka stawiającego pierwsze kroki w tej branży kupno samochodu to konieczność.
- Pojazd przeznaczony na mini cab nie może mieć więcej niż 3-5 lat, musi być zadbany i posiadać duży bagażnik - mówi Krzysztof Matusiak z Fly Minicabs, polskiej korporacji taksówkowej w Londynie. - Wśród najpopularniejszych samochodów wykorzystywanych na prywatne taksówki są Ford Mondeno, Volkswagen Passat i Toyota Avensis.
Zakup takiego auta to wydatek rzędu 3000-4000 Ł. Nie warto się tu kusić na jakieś super okazje. Jeśli nie masz wystarczającej gotówki, odczekaj kilka miesięcy i odłóż brakujące pieniądze. W tej branży musisz mieć pewność, że jeździsz sprawnym samochodem. To, co zaoszczędzisz na początku, stracisz potem podwójnie płacąc za naprawy, które w Anglii są bardzo drogie. Do tego trzeba doliczyć straty związane z przymusową przerwą w pracy. Kupując auto zwróć uwagę na to, by miało ono jak najniższy przebieg.
Do ruchu jako mini cab dopuszczone są tylko pojazdy z licencją PHV Vehicle Lincence. By ją uzyskach twój samochód musi przejść przegląd w jednej z autoryzowanych stacji MOT. Jest to rozszerzona kontrola techniczna będąca uzupełnieniem tej podstawowej, którą przechodzi każde auto. Kosztuje ona ok. 100 Ł. O przyznaniu licencji świadczy naklejka na przedniej i tylniej szybie samochodu. Dodatkowe wymagania dotyczące pojazdów stawiają same korporacje, które mogą zażyczyć sobie auta w określonym kolorze, wyposażonego w GPS, odtwarzacz CD i klimatyzację.
Zarobki
Pracując w dobrej firmie jesteś w stanie zarobić na rękę 300-500 Ł tygodniowo. Gorzej gdy trafisz do podrzędnej korporacji działającej np. w dzielnicach imigranckich. W takich firmach dyspozytorzy często faworyzują miejscowych taksówkarzy przekazując im intratne zlecenia.
Dochody kierowcy mini caba zależą bezpośrednio od liczby wykonanych kursów. Zasada jest prosta, im więcej wyjedziesz tym więcej zarobisz. Utarg prawie w całości trafia do twojej kieszeni poza tym, co musisz "odpalić" centrali za zlecenia. Ta opłata to tzw. circuit fee. Jej wysokość zależy od tego, kiedy i w jakich godzinach pracujesz.
Jeżdżąc na zmiany w dzień lub w nocy day/night shift zapłacisz 100-120 Ł tygodniowo. Biorąc kurs w weekend, od piątku popołudniu do północy w niedziele lub 6 rana w poniedziałek będziesz musiał wydać około 80 Ł. Opłata open umożliwiająca prace przez cały tydzień o każdej porze wynosi 120-140 Ł.
Nie wszystkie korporacje rozliczają się jednak w ten sposób. Polska firma Fly Mini Cabs nie pobiera od kierowców stałych opłat. W zamian kasuje 15 proc. utargu z każdego kursu. Rozwiązanie to jest korzystniejsze dla kierowców, którzy w przypadku mniejszej ilości zleceń oddają korporacji proporcjonalnie mniej pieniędzy. Stała opłata w przypadku słabego tygodnia może być dla nich dużym obciążeniem.
Maciej Sibilak
Formalności i opłaty
Składając wniosek o PHV Driver Lincence musisz złożyć następujące dokumenty:
- formularz PHV/203;
- zaświadczenie od lekarza rodzinnego GP (Medical form);
- zaświadczenie o niekaralności (Criminal Record Bureau Disclosure Application);
- fotografia;
- kserokopia prawa jazdy;
- kserokopia paszportu lub dowodu osobistego.
Ubiegając się o PHV Driver Lincence w Londynie, odpowiedni formularz uzyskasz wysyłając maila z prośbą o aplikację na adres phvdivers@pco.org.uk.
Polskie korporacje...
...taksówkowe na Wyspach: http://flyminicabs.co.uk/Pol/index.php lub www.fxairports.co.uk Easy Airport Transfer.
Uwaga! Chcesz zostać taksówkarzem i planujesz staranie się o PHV Driver Lincence Fly Minicabs oferuje ci - bezpłatnie - swoją pomoc. Pytania możesz wysyłać na adres info@flayminivabs.co.uk.
Źródło informacji:
Praca za granicą
-
- Yardley
- Stały Bywalec
- Posty: 367
- Dołączył: 23 cze 2006, 18:25
- Lokalizacja: Yardley
- Reputacja: 0
Napisane przez wsiaz » 24 sty 2008, 18:11 Re: Taxi driver
-
- wsiaz
- Zadomowiony
- Posty: 833
- Dołączył: 23 sty 2007, 23:03
- Reputacja: -1
Napisane przez reniatom » 25 sty 2008, 15:56 Re: Taxi driver
Yardley. swietna informacja o taxi , czy moglbys podac jeszcze info o zakladaniu korporacji? koszty , potrzebne licencje itp
dzieki
-
- reniatom
- Początkujący
- Posty: 21
- Dołączyła: 25 lip 2006, 10:03
- Reputacja: 0
Napisane przez Yardley » 25 sty 2008, 20:56 Re: Taxi driver
-
- Yardley
- Stały Bywalec
- Posty: 367
- Dołączył: 23 cze 2006, 18:25
- Lokalizacja: Yardley
- Reputacja: 0
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Ostatni post
-
-
przyszly bus driver w Wolverhampton, potrzebuje rady w spraw
przez hekke w PRACA - 11 Odpowiedzi
23349 Wyświetleń -
przez KoNiK
27 mar 2010, 18:50
-
przyszly bus driver w Wolverhampton, potrzebuje rady w spraw
-
-
KOSZT TAXI z BIRMINGHAM na LOTNISKO
przez fenek w SZUKAM INFORMACJI - 14 Odpowiedzi
31922 Wyświetleń -
przez Aleksandra
20 lut 2007, 12:55
-
KOSZT TAXI z BIRMINGHAM na LOTNISKO
-
-
Taxi do Bristolu na 9osob?
przez Kasiuniaaa86 w SZUKAM INFORMACJI - 1 Odpowiedzi
4755 Wyświetleń -
przez marcin.p
28 paź 2008, 15:36
-
Taxi do Bristolu na 9osob?
-
-
CPC Driver Course gdzie najlepiej?
przez Adrian2712 w SZUKAM INFORMACJI - 1 Odpowiedzi
5923 Wyświetleń -
przez chmiel
11 sie 2013, 16:39
-
CPC Driver Course gdzie najlepiej?
-
-
Driver License FLT
przez daniel000 w SZUKAM INFORMACJI - 1 Odpowiedzi
3980 Wyświetleń -
przez flesh
26 gru 2007, 02:09
-
Driver License FLT